Hotel Commodore – første tanker

Så blev mit marathon projekt fastaval Scenariet Hotel Commodore endelig spillet.
Skal jeg være ærlig, så gik det ikke så godt, som man kunne have håbet. MEN (der skal altid være et men) under de forudsætninger scenariet havde gik det godt, rigtigt godt.

Lige nu skriver jeg de første tanker om scenariet, kender du ikke til Hotel Commodre, så må du nok kommer igen en anden dag. Jeg lover at give noget mere baggrundsinformation, når jeg får tid. lige nu vil jeg bare igang.

Målet med dette og de kommende om hotellet er to ting: Et at få udgivet alle de fantastiske artikler og dagbogs noter mine spillere fik skrevet.
To: at få reflekteret over selve hotellet, og forhåbenligt få gjort det bedre inden det skal sættes op på Hyggecon og måske på fyn.

Så kommentare på hotellet fra spillere og andre interesserede er mere end velkommet.

Nå jeg kom fra forudsætningerne:

Hotellet er skrevet til 28 spillere, 4 som både skal være spillere og spilledere (en så kaldt “fikser”) og omkring 10 biroller.
På Fastaval var vi: 18 spillere, 1 fikser og 7 biroller. Det var altså et noget handicappet hotel.

Det største problem var spillederne, der skulle være fire, der var kun en. Og når scenariet bygger på at historien skal skabes gennem blandingen af bordrollespil og liverollespil, så blev det et problem. Men sjovt nok fik det også bevidst min tese.
Dem der ikke havde mulighed for at få spillet ca. ligemeget bord og live havde en svagere historie end dem der kom meget ud.
Så det virkede altså, vi fik fortalt en historie ved at blande live og bord, og det synes jeg er mega fedt.

Nå det var de første strøg tanker, der kommer mere

Simon J P

2 thoughts on “Hotel Commodore – første tanker

  1. Lars Andresen

    Jeg synes, at det lød som et rigtigt spændende forsøg på at blande bordrollespil og live. Og jeg synes også selve scenarieideen og settingen lød rigtig velvalgt … men jeg tror, at man skal passe meget på med at ene mand arrangere et liverollespil. Det er simpelthen så pokkers krævende, og der er ALTID et eller andet, som man ikke lige har tænkt på.

    Det lyder sgu’ da også ekstra surt, at der kun var en enkelt spilleder.

    Svar
  2. Pingback: Indlæg nummer 100 « Simons scenarie sludder

Skriv et svar til Lars Andresen Annuller svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *