Strandede ideer

Vi har det nok alle, det hemmelige sted under sokkerne i skuffen, eller dybt nede i mappehelvedet under ens seng eller gemt langt inde i ens rollespilfolder på computeren: alle de strandede vilde og mere eller mindre færdige rollespils ideer.
Jeg sad og kiggede mine igennem her den anden dag. Kors hvor er der meget forskelligt bras, men måske der ligger nogle guldkorn imellem.
Nogle af dem vil jeg aldrig rører igen med en ildtang, andre bygger jeg lidt videre på med nogle års mellemrum, andre igen ligger bare og venter på den sidste del, ofte et element eller et problem jeg ikke har fået løst endnu, og endelig er der dem som strandede ved ideen og blottede deres fatalitet med det samme, og derfor ligger som døde fisk på stranden efter et iltsvind.
Andre igen, har et element af fedt i sig, en god foromtale, en sej setting en fed regel ide, men som mangler alt andet for at gøre det til et helstøbt scenarie/system. Disse er faktisk ofte ekstra interessante at kigge på med års mellemrum, da de af og til kan bruges som elementer i andre scenarier. Faktisk bestod mine to første scenarier (Shadyvill og Hotel Commodore) af sådan brudstykker, der hver for sig ikke fungerede, men som sammen indgik i en symbiose, der skabte et helt scenarie.
Jeg tror, jeg vil præsentere nogle af dem over det næste stykke tid. Men det kunne da være sjovt at se hvad andre også har liggende i gemmerne. Især nu her hvor der alligevel er lidt stille på Alexandrias blog feed.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret.