Dogmer – Det skal med

Jeg har efterhånden kogt nogle ting som jeg vil arbejde med, ud fra de kommentere og tanker jeg selv har gjort mig siden jeg lagde mit første indlæg om de glemte drenge ud.

Jeg vil have følgende i mit næste scenarie:

Spillerne skaber selv deres roller 
De starter med en rekvisit og skal ud fra den skrive x ord som de menre definere deres rolle på nuværende tidspunkt. Efter hver scene skal de tilføje x nye ord som viser hvordan deres rolle har udviklet sig siden sidst.

Scenariet har en bestemt opbygning, men spillerne fortæller (spillederløst)
Scenariet består stadig af 12 dele. Seks nutidsdele og skes scener. De seks nutiddele bruges til at rflektere over den sidste scene og spille sig henimod den næste scene.
De seks  scener fortæller en historie som spillerene  selv udvikler. Hver spiller har en omgang som spilleder. Hver spiller starter med at trække et stykke papir som  fortæller hvilken scene denne skal lede, og hvad denne scene har som formål i den historie spillerne opbygger. Men hvad det konkret skal ske og indholde er op til spillerne.

MEN 
Det store men er hvad er rammen. Hvad er oplægget til at fortælle denne historie. indtil nu holder jeg stadig fast i Peter Pan, men det kan sådan set være næsten hvad som helst. Det er det jeg lige nu bygger på.

One thought on “Dogmer – Det skal med

  1. Simon James Pettitt

    Man kunne sådan set godt arbejde med valg i dette og det tror jeg også jeg gør. Men hvordan ved jeg ikke endnu, men jeg regner med en af følgende:
    Hver scene slutter med et valg, og næste nutiddel skal behandle konskvenserne af dette valg og lede op til næste scene (og dennes valg) og sådan køre det så til en sidste klimaks scene der på en eller anden måde afrunder historien.

    Eller også … nej vendt lidt, jeg tror faktisk at ovenstående er det jeg vil gøre. Sådan er det når man skriver samtdig med at man udvikler ideerne.

    Svar

Skriv et svar til Simon James Pettitt Annuller svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *